۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۰۸۶۱۳
آیت الله سلیمانی:

حفظ روحیه انقلابی در حوزه تکلیف است | استکبار جهانی دچار مرگ سیاسی شده است

حفظ روحیه انقلابی در حوزه تکلیف است | استکبار جهانی دچار مرگ سیاسی شده است
آیت الله سلیمانی گفت: امروز حوزه انقلابی نباید تنها در شعار بیان شود بلکه باید در عمل همه حوزویان همگام با رهنمود‌های رهبری نگاه و تفکر انقلابی را در خود تقویت کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در دیدار مدیر عامل و پرسنل خبرگزاری رسا، رشد و گسترش رسانه‌ها را بخشی از انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی (ره) نگاه جامعی به بحث تبلیغات و رسانه‌ها در ابتدای انقلاب داشتند.
 
وی خبرگزاری رسا را رسانه‌ای مفید، ثمربخش و آگاه کننده در فضای حوزه معرفی کرد و افزود: این رسانه حوزوی در طول سال‌های اخیر خدمات و اقدامات ارزشمندی در انعکاس اخبار حوزه‌های علمیه و علما انجام داده است.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر، موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی را مسأله‌ای مهم در جامعه اسلامی و به ویژه فضای حوزه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر شاهد رونق فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه هستیم.
 
آیت الله سلیمانی با بیان این که امروز نگاه در عرصه اطلاع رسانی نباید تنها به داخل باشد، خاطرنشان کرد: باید نگاه این خبرگزاری در عرصه اطلاع رسانی جهانی و بین المللی باشد تا بتوانند پیام دین را به ملت‌های جهان برسانند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمن با دستگاه‌های تبلیغاتی خود به دنبال مأیوس کردن ملت ما است، ادامه داد: ما نباید مأیوس باشیم، چون استکبار جهانی در حال افول است.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز استکبار جهانی دچار مرگ سیاسی شده و تنها با تلاش مذبوحانه می‌کوشد تا حیات خود را ادامه دهد، تصریح کرد: امروز تیر خلاص سیاسی به استکبار جهانی خورده و هر روز که می‌گذرد بیشتر در جهان افول می‌کند.
 
آیت الله سلیمانی با بیان این که امام راحل همواره با تقویت روحیه مردم از بروز یأس و ناامیدی از سوی دشمن در جامعه جلوگیری می‌کردند، خطرنشان کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری همواره با رهنمود‌های ارزشمند خود مانع از تحقق توطئه دشمن در ناامید کردن مردم نسبت به آینده انقلاب می‌شوند.
 
وی با بیان این که این جمله مهم امام راحل که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» برای ملت بزرگ ایران بسیار ارزشمند بوده است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با سخنان و رهنمود‌های ارزشمند خود ملت ایران را بیدار کرد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز باید از موقعیتی که امام راحل و مقام معظم رهبری برای جهان اسلام فراهم کردند بیشتر استفاده شود، گفت: اگر از این فرصت استفاده نشود به طور حتم ضرر می‌کنیم.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران ادامه داد: باید از این فرصت در زمان مورد نظر استفاده کنیم، چون پس از انقضای موقعیت دیگر نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد و امروز ظرف و زمان کاملاً فراهم است و باید بیشتر تلاش کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع حوزه و طلبه انقلابی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز مسأله حوزه انقلابی نباید تنها در شعار بیان شود بلکه باید در عمل نیز همه مدارس علمیه و حوزویان ما همگام با رهنمود‌های مقام معظم رهبری نگاه و تفکر انقلابی را در خود تقویت کنند.
 
آیت الله سلیمانی با تأکید براین که داشتن روحیه انقلابی از سوی یک طلبه اصل مهم و غیر قابل تغییر است، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که ابتدا در پایگاه بسیج ثبت نام نکند من راضی نیستم در حوزه بماند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حفظ روحیه انقلابی از سوی حوزویان یک تکلیف شرعی و ملی است، تصریح کرد: اگر روحیه و تفکر انقلابی نداشته نباشیم نمی‌توانیم میراث دار خوبی برای انقلاب و نظام دینی باشیم.
 
وی با تأکید براین که امروز یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه و روحانیت حفظ انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده کوچک‌ترین خدشه‌ای به انقلاب وارد شود ما نمی‌توانیم سرمان را بلند کنیم./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلاب انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
ديدگاه فرد گرايانه به دين راه به جایی نمی برد.
این عالم فرزانه دیدگاه اجتماعی به دین دارند . جای تقدیر دارد.
زیرا معتقدند پیام دین باید در عرصه بین المللی به گوش جهانیان برسد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
مرجعیت فقهی و مدیریت علمی حوزه نیازمند نظام جامع است.
0
0
سالک جاده کربلا
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
از تدبیر آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه های علمیه باید تقدیر و تشکر شود.
0
0